A légköri széndioxid és károsanyag terhelés csökkentésének egyik lehetséges módja az alternatív üzemanyagokra való áttérés. A metán meghajtású gépjárművek használata 20%-al kevesebb CO2, 70%-al kevesebb CO, 87%-al kevesebb szerves gáz („nem-metán”) és 87%-al kevesebb nitrogén oxid és kibocsájtással járna a benzinnel meghajtott gérpjárművekhez képest. Azonban a jelenlegi nagynyomású, illetve kriogén gáztárolási módszerek technikai és biztonsági okok miatt nem ideálisak. A problémára megoldást jelenthet az adszorpciós elvű gáztárolás, mely gazdaságos megvalósításához megfelelő gázmegkötő képességű nanopórusos adszorbensre van szükség. Az USA Energiaügyi Hivatala (Department of Energy, DoE) meghatározta azokat az adszorpciós kapacitás célszámokat, amelyek elérésével az eljárás már gazdaságosan alkalmazható.